Allah Taala said:

Thus, GOD does not change the condition of any people unless they themselves make the decision to change. [13:11]

Pesan Nabi Sallallahu 'alaihi wasallam

Hadis riwayat Abu Dawud dan al-Tirmizi dan al-Tirmizi berkata ia hadis sahih.
Daripada Abu Najih al-'lrbadh ibn Sariyah r.a. beliau berkata: Rasulullah Sallallahu 'alaihi wasallam telah menasihati kami suatu nasihat yang menggetarkan hati dan mencucurkan airmata. Kami bertanya: Ya Rasulullah! la seolah-olah nasihat orang yang mahu mengucapkan selamat tinggal, maka berikanlah kami wasiat. Baginda bersabda: Aku mewasiatkan kamu supaya bertakwa kepada Allah 'Azza Wajala, supaya mendengar dan taat, sekalipun kamu diperintah oleh seorang hamba. Sesungguhnya, barangsiapa di kalangan kamu yang masih hidup nanti, nescaya dia akan melihat perselisihan yang banyak. Maka hendaklah kamu mengikuti sunnahku dan sunnah Khulafa' Rasyidin yang mendapat petunjuk. Gigitlah ia dengan kuat (iaitu berpegang teguhlah kamu dengan sunnah-sunnah tersebut) dan berwaspadalah kamu dari melakukan perkara-perkara yang diada-adakan, kerana setiap perkara yang diada-adakan itu adalah bidaah dan setiap bidaah itu adalah sesat.

Ahad, 12 April 2009

Logo AFN 2

Cantik tak?
Selalu juga aku masuk pertandingan logo ni suatu masa dulu...

Pernah aku masuk pertandingan logo Bank Negara untuk Logo Pembiayaan Mikro...
Aku dapat panggilan menduduki dalam 30 orang yang terpilih daripada 800 peserta.
Tapi tidak dapat masuk ranking 10 peserta tu...
Hadiahnya boleh tahan la jugak...

Tapi masa itu, aku memang tak ada kerja dan tgh cari modal...
Sekarang dah terlalu banyak kerja... pening kepala...

Jadi aku try guna daya imaginasi aku sekadar suka-suka... syok sendiri je...
Wallahu a'lam





Tiada ulasan:

Catat Ulasan