Allah Taala said:

Thus, GOD does not change the condition of any people unless they themselves make the decision to change. [13:11]

Pesan Nabi Sallallahu 'alaihi wasallam

Hadis riwayat Abu Dawud dan al-Tirmizi dan al-Tirmizi berkata ia hadis sahih.
Daripada Abu Najih al-'lrbadh ibn Sariyah r.a. beliau berkata: Rasulullah Sallallahu 'alaihi wasallam telah menasihati kami suatu nasihat yang menggetarkan hati dan mencucurkan airmata. Kami bertanya: Ya Rasulullah! la seolah-olah nasihat orang yang mahu mengucapkan selamat tinggal, maka berikanlah kami wasiat. Baginda bersabda: Aku mewasiatkan kamu supaya bertakwa kepada Allah 'Azza Wajala, supaya mendengar dan taat, sekalipun kamu diperintah oleh seorang hamba. Sesungguhnya, barangsiapa di kalangan kamu yang masih hidup nanti, nescaya dia akan melihat perselisihan yang banyak. Maka hendaklah kamu mengikuti sunnahku dan sunnah Khulafa' Rasyidin yang mendapat petunjuk. Gigitlah ia dengan kuat (iaitu berpegang teguhlah kamu dengan sunnah-sunnah tersebut) dan berwaspadalah kamu dari melakukan perkara-perkara yang diada-adakan, kerana setiap perkara yang diada-adakan itu adalah bidaah dan setiap bidaah itu adalah sesat.

Selasa, 4 Mei 2010

Pernah tak lihat laman ini?


Dulu aku ada promosi satu laman web dengan penjanaan wang anda. Letak RM20 dan anda boleh download lagu-lagu terbitan Rabbani yang terbaru. Aku yang ingin mencubanya, kini berjaya mendapat sedikit keuntungan dari download percuma lagu-lagu dan ayat al-Quran tersebut.
Kalau nak cuba, bolehlah klik dalam iklan di atas. Bagaimana pula dengan hukumnya?
Wallahu a'lam.... aku berniat untuk membeli produk di dalamnya. Sebab diberikan komisen bagi setiap mereka yang membeli produk tersebut melalui promosi kita. Ibaratnya, kita membeli produk tersebut dari pihak penaja, memandangkan sama sahaja sebuah CD Rabbani yang berharga RM19.90. Atas tiket pembelian tersebut kita mempromosikan pula kepada orang lain dengan menjualkannya atas 'tiket' promosi (web berdasarkan id kita) yang kita lakukan dengan diberikan komisen atas jualan tersebut.
Lebih baik menjual, daripada kita memberikannya secara free atas penat jerih orang lain. Yer tak?
Wallahu a'lam.... sapa nak beli! Boleh klik di atas iklan yang saya paparkan di atas. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan